Skip to main content
MODR Warszawa:  ul. Czereśniowa 98, 02-456 Warszawa  | ikona 22 571 61 00 

Sieć na rzecz innowacji
w rolnictwie i na obszarach wiejskich

Nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania “Współpraca” Krótkie Łańcuchy Dostaw

Od 29 marca do 12 maja  2021 r. będzie trwał nabór  wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania „Współpraca” – Krótkie Łańcuchy Dostaw.

Krótkie Łańcuchy Żywności, to szansa na skrócenie drogi produktów od producenta do konsumenta, szansa dla rolników na sprzedaż swoich produktów, szansa na lokalny rozwój gospodarczy. W ramach działania „Współpraca” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020, pomoc jest przyznawana grupie operacyjnej EPI, która podejmie się  zorganizowania produkcji oraz sprzedaży produktów rolnych pomiędzy producentem żywności a konsumentem.

W skład tej grupy powinno wchodzi, co najmniej 5 rolników spełniających wymagania określone w przepisach w sprawie prowadzenia działalności:

  • w ramach dostaw bezpośrednich lub
  • przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej, lub
  • w ramach rolniczego handlu detalicznego, lub
  • w ramach działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej, lub
  • wykonuje działalność gospodarczą, w zakresie co najmniej jednego z rodzajów działalności określonych w dziale 10 i 11 Polskiej Klasyfikacji Działalności;

Ponadto każdy rolnik powinien mieć nadany numer identyfikacyjny, w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności oraz posiadać zdolność prawną, a w przypadku, gdy nie posiada zdolności prawnej, działa na podstawie, zawartej w formie pisemnej, umowy spółki cywilnej albo umowy innej niż umowa spółki cywilnej, na podstawie, której podmioty, które ją zawarły, zamierzają wspólnie realizować operację i wspólnie ubiegać się o przyznanie pomocy, i są reprezentowane w tym zakresie przez jeden z nich.

Pomoc przyznawana jest w wysokości:

  • 325 000 zł, w przypadku gdy operacja przewiduje zakup środka transportu,
  • 280 000 zł, w pozostałych przypadkach

Koszty w ramach operacji mogą dotyczyć:

  • budowy, przebudowy lub remontu połączonego z modernizacją obiektów lub infrastruktury,
  • zakupu lub instalacji nowych maszyn lub urządzeń, w tym środków transportu,
  • zakupu lub instalacji wartości niematerialnych i prawnych w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217), w tym koszty zakupu lub instalacji oprogramowania i licencji na oprogramowanie oraz wyników badań naukowych w rozumieniu art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669 z późn. zm.),
  • kosztów ogólnych, o których mowa w art. 45 ust. 2 lit. c rozporządzenia (UE) 1305/2013,
  • zakupu lub instalacji wyposażenia,
  • zakupu usług związanych z transportem produktów objętych załącznikiem I do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej w związku z realizacją operacji,
  • odpłatnego korzystania z maszyn, urządzeń, środków transportu, wyposażenia i nieruchomości w związku z realizacją operacji,
  • zakupu środków produkcji,
  • kosztów bieżących,

Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami:

Celina Szarek - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., (22) 571 61 24;

Magdalena Kowalewska - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., (22) 571 61 26;

Konrad Socha - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., (22) 571 61 26

 

Wniosek o przyznanie pomocy składa się w Centrali Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

Dokumenty:

  1. Wniosek o przyznanie pomocy – otwórz

Załącznik 1 Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych – otwórz

Załącznik 2 Opis planowanej operacji – otwórz

Załącznik 3 Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – otwórz

Załącznik 4 Oświadczenie właściciela/współwłaściciela nieruchomości – otwórz

Załącznik 5 Informacja dotyczące przetwarzania danych osobowych – otwórz

Załącznik 6 Wykaz miejsc realizacji operacji – otwórz

Załącznik 7 Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzana danych osobowych – otwórz

  1. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy – otwórz
  2. Umowa o przyznaniu pomocy – otwórz

Załącznik 1 Zestawienie rzeczowo-finansowe operacji – otwórz

Załącznik  2 Plan działania Grupy Operacyjnej – otwórz

Załącznik 3 Wykaz miejsc realizacji operacji – otwórz

Załącznik 4  Informacja na temat realizowanej operacji – otwórz

Załącznik 5  Sprawozdanie z realizacji planu działania grupy operacyjnej – otwórz

Załącznik 6  Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy – otwórz

Załącznik 7  Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim/o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej – otwórz

Załącznik 8  Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – otwórz

  1. Wniosek o płatność wraz z załącznikami – otwórz
  2. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność – otwórz
  3. Załącznik do instrukcji – otwórz

Tekst jednolity rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania „Współpraca” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. z 2020r. poz. 80) – otwórz

Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania “Współpraca” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 2399) – otwórz

OPR. Mariusz Jatczak na podstawie źródła: MRiRW i ARiMR

  • Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego

    Dyrektor MODR Warszawa: Sławomir Piotrowski
    Zastępca Dyrektora MODR Warszawa: Adam Tarkowski

    ul. Czereśniowa 98, 02-456
    tel. 22 571 61 00 | fax. 22 571 61 01
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

  • MODR Warszawa Oddział Bielice

    Dyrektor Oddziału: Krzysztof Szumski

    Bielice 19, 96-500 Sochaczew 
    tel. 46 862 00 40 | fax.46 862 00 52
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

  • MODR Warszawa Oddział Ostrołęka

    Dyrektor Oddziału: Bogdan Bagiński

    ul. Targowa 4, 07-410 Ostrołęka,
    tel. 29 760 03 69 - fax. 29 769 49 53
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

  • MODR Warszawa Oddział Płock

    Dyrektor Oddziału: Wojciech Banaszczak

    ul. Zglenickiego 42 D, 09-411 Biała
    tel./fax: 24 269 77 00
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

  • MODR Warszawa Oddział Poświętne w Płońsku

    Dyrektor Oddziału: Jarosław Grabowski

    ul. H Sienkiewicza 11, 09-100 Płońsk
    tel: 23 663 07 00, fax: 23 662 99 50
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek: 700 - 1500

  • MODR Warszawa oddział Radom

    Dyrektor Oddziału: Marcin Kaca

    ul. Chorzowska 16/18, 26-600 Radom,
    tel./fax 48 365 02 06 wew. 104
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 730 - 1530

  • MODR Warszawa Oddział Siedlce

    Dyrektor Oddziału: Józef Jan Romańczuk

    ul. Kazimierzowska 21, 08-110 Siedlce
    tel. 25 640 09 11, fax. 25 640 09 12
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

Copyright 2011 - 2024 MODR | Przeglądając stronę, akceptujesz naszą politykę prywatności.